torsdag 20 april 2023

Förståelsens pris


Ville bara se hur jag fungerade. Det var varför jag bröt ner mig själv. Tänkte aldrig på konsekvenserna. Hur mina mekanismer skulle sluta fungera. Hur delarna förlorar förmågor, när de inte längre samarbetar. Hur jag inte längre kan vara mig själv.

Ville bara veta varför jag fungerade. Anledningen till att jag existerade. Trodde svaren fanns inom mig. Varför jag skapades fanns inte i mitt blod. Varför gick inte att hitta bland mina ben. Varför, är bortom mig.

Ville bara förstå hur jag fungerade. Ana svar som aldrig blivit givna. Visste inget med säkerhet. Förståelse finns endast vid mitt trasiga maskineri. Förståelse kom med priset av funktionalitet. Förståelse hindrar mig, från att existera. 


Av: Fatima Drott

https://fatimadrott.weebly.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar