torsdag 4 maj 2023

Kugghjul och fiendskap


Ser inte vad andra ser. Hör med selektiva öron. Ord som drömmer. Ord som lovprisar. Ord som är. Tittar in i dina ögon och undrar, hur du kan se något, av värde.

       Vi är långt ifrån lika. Våra värderingar är som natt och dag. Vad jag har att ge, uppskattas inte i din värld.

       Mina färdigheter är skapta för en annan typ av vardag. En hårdare typ, där alla alltid konkurrerar.

       Hjälpsamhet är, för mig, ett främmande koncept. Lärt mig att vara ensam. Att ingen kan bry sig om mig. Då alla jag känt, tävlar om rätten att räknas, som mer, än ett kugghjul, i livets maskineri.

       Letar efter sanningen, bakom alla snälla ord, då de måste vara falska. Kniven folk håller bakom ryggen, måste existera, även om jag inte kan se den.

       Människor är grymma hänsynslösa djur, till och med om de kan spela civiliserade.

       Väntar på ett hugg, från gräset. Gift som vill in, till mitt hjärtas alla vrår. Då fiendskap, är allt jag känner till. Vad jag alltid ser och hör.


Av: Fatima Drott

https://fatimadrott.weebly.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar